Jelenlegi hely

Enigma no. 100.

Enigma 100. szám: Marosi Ernő 80

Az Enigma 100. számának apropóját az adta, hogy Marosi Ernő professzor, a magyar
művészettörténet-írás doyenje, a Magyar Tudományos Akadémia volt alelnöke, akadémikus,
egyetemi tanár, nemzedékek nevelője, betöltötte a 80. életévét. A 70. születésnapi Festschrifttől
eltérően ezúttal a laudációkra helyeztük a hangsúlyt. Kollegái és tanítványai, barátai és tisztelői,
többek között Kovalovszky Márta, Kovács Péter, Ács Pál, Bibó István, Szakács Béla Zsolt, Takács Imre, Pataki Gábor, Mikó Árpád és Passuth Krisztina írtak az alkalomból archív fotókkal illusztrált személyes hangú visszaemlékezéseket, melyekből kirajzolódik többek között az ELTE művészettörténet tanszéke, az MTA BTK Művészettörténeti Intézete, a magyar középkor-kutatás és a magyar reneszánsz-kutatás legújabb története is. Rényi András, Gosztonyi Ferenc és Markója Csilla tanulmánnyal, Bardoly István bibliográfiával köszöntötte a születésnapost.
100. számunkat az ötvenedikhez hasonlóan egy repertóriummal ünnepeltük, melyben ezúttal az
Enigma 51-100. számainak tartalomjegyzékét adtuk közre névmutatóval kiegészítve.

 

Szerkesztette: Markója Csilla, Bardoly István

 

Hívószó - Marosi 80: Köszöntők

Néhány alkalmatlan szó egy Alkalom elé

Marosi Ernő és a "reneszánsz ember"

Három történet

Marosi Ernő sója

Marosi Ernő: egyetemi tanár

Marosi Ernő 80 éves

Egy zabszem emlékiratai

Marosi tanár úr

Marosi Ernő középkor-kép változása

Marosi Ernő és a magyar középkorkutatás

Marosi Ernő és a magyarországi reneszánsz kutatása

Marosi Ernő 2010-2020 között megjelent műveinek bibliográfiája

Pótlások Marosi Ernő 1961-2010 között megjelent műveinek bibliográfiájához

Válogatás a Marosi Ernőről szóló irodalomból

 

Meridián - Marosi Ernő tiszteletére

A dramaturgiai megkülönböztetés - Adalékok a rembrandti képszínpad szintaxisának kérdéséhez

"Cézanne után" - Tolnai Károly 1934-es Ferenczy Noémi monográfiájáról

 

Fagyöngy - Enigma 100

Az Enigma repertóriuma 2007-2020

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer